Jan 16, 2014

Mjau, pa to je Ćofi!


Da Vas upoznam. Ovo je moj mačak Fića, ili Filip ili Ćofi, kako god želite. To je moja žuta tufnica, moj voljeni ljubimac. On je jedan već veliki dečak. Ima 3 godine. Slavimo mu rođendan i kupujemo poklone. Obožava ping-pong loptice i ima ih na desetine. Voli da se igra sa plišanim mišićima, ali ima taj jedan crveni kanapčić koji on toliko voli da ga stalno gricka i nosa po kući.  Moj mačak ne može da zamisli svoj dan, a da ne ode u šetnju po dvorištu. Jednostavno mora sve da obiđe i pregleda, da vidi da li mu je neko dolazio u posetu. Tek kad sve to završi može na celodnevnu dremku.





Često sedi na prozoru i posmatra prolaznike i vrapce, a i svoje lokalne drugare koje, moram priznati, nešto baš i ne voli. Spavamo zajedno, a on se uvek budi u isto vreme, u sam cik zore. Tada je jedino raspoložen za maženje, ali kako je obično oko 4h izbegavam ga maksimalno. Takođe, on je veliki lovac. Lovi mišiće i gušterčiće, koje obavezno donosi u kuću ne bi li se pohvalio. 



Skoro uvek je gladan, pa čak i onda kad nije on ipak jeste. Najviše voli da jede sirovo meso, svoje granulice i da pije mleko. Veliki je ljubitelj paprike i cvekle, a od skoro i bundeve. Ima običaj da tako ode u kuhinju, sedne pored frižidera, mjauče, gura svoju njuškicu u dnu vrata i njuška. Kad mu receptori detektuju nešto zanimljivo za klopu nema nam spasa. Više ne mjauče, tad arlauče. Počne nervozno da šeta po kuhinji, da čupka tepih, pa onda sedne ispred svoje hranilice i čeka dok ne dođem. Kad mu dam da jede, ne prestaje da mjauče od sreće, guta kao da nije jeo danima i u tom zanosu pojede svega par zalogaja i ode na prozor. Toliko o tome koliko je gladan. Postalo mi je jasno da to radi iz dosade, a i čisto da mu činijice ne budu prazne.



Kao mali nije voleo svoju kućicu, a sada bi po ceo dan spavao u njoj. Imam utisak da ne voli kada nam dođu gosti. Kako čuje zvono na vratima, trzne se, proviri iz kućice i osluškuje. Čeka da vidi ko dolazi, a onda počinje mjaukanje. Mjauče sve dok ga ne odnesem u drugu prostoriju gde obavezno nastavi sa spavanjem. Kad gosti odu, eto ti njega kako bi do besvesti njušio mesto gde su sedeli.



Ovako veliki i debeljuškast plaši se skoro svega, od vetra, snega, papuča, cipela, fena, usisivača pa sve do balona. Ako slučajno naiđe na papuče ili će skočiti skoro do plafona ili će im se prikradati sve dok ne skupi hrabrost da im priđe i izlupa šapicama. Mrzi petarde iz dna duše. Deluje debeljuškasto, ali zapravo nije. Veoma je zategnut i ima definisane mišiće na prednjim šapica kao da redovno ide u teretanu. Ima jednu lošu naviku - gricka nokte.





Ima tako jedan  ritual kad kao bez glave trči od zida do zida po celoj kući, ne možeš ga smiriti. Mora da se izludi do kraja.  U tim svojim ritualima često deluje kao da je smotan, pa se zakuca u zid, krevet ili radijator, najčešće glavom. Tešim se da je to uglavnom zbog uglancanog parketa, a ne zato što je zaista smotanković. Jednom prilikom, dok je sedeo na prozoru, svukao je celu zavesu. Začulo se samo trrrrrrrrrrr i tup udarac od pod. Onako umotan nije ima nikakve šanse da se izbavi. Kad sam ga odmotala, svestan šta je napravio, gromoglasno je preo i gledao me svojim krupnim očima onako nevino. Jednom se čak odvažio da prošeta po krovu garaže, pa je sav važan krenuo da siđe i upao glavom pravo u ogromnu saksiju. Možda je ipak malo smotan.




Do sledećeg čitanja mah-mah od Ćofija i mene.

12 comments:

  1. Jovana1/16/2014

    Posto ga gledam 24h dnevno, ovaj post me je mnogo nasmejao jer sam imala tu cast da prisustvujem tim njegovim nezaboravnim momentima :D Ako se tako mogu nazvati !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svedok sa lica mesta ;)

      Delete
  2. Mackica je preslatkaa! Pozdravi Cofija punoo! :) ♥
    http://creativecornerkb.blogspot.com/ poseti i nas! Hvala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozdravlja i on tebe :)

      Delete
  3. Ne volim macke, ali mi ovaj tvoj postade drag. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D
      Simka bas mi je drago ;)

      Delete
  4. Njao njao, kakve slike, ulepsale su mi dan !
    Narocito ova poslednja ... mada je i sa nebom divna !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala draga na divnim rečima jer i ti si meni upravo ulepšala dan :)

      Delete
  5. Generalno nisam neki ljubitelj mačaka, ali ovaj dasa me je oduševio! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo 'dasa' mi se mnogo dopalo ;) Hvala :)

      Delete
    2. Potpisujem i ja! Mislim da bih se cak usudila i da ga pomazim :)

      Delete
  6. Jao Ćofi što si presladak, a ja sam inače totalna dog person. Baš su me nasmijale neke od ovih fotkica, mogu zamisliti kako vam je veselo zajedno :))

    ReplyDelete