Jan 11, 2014

Misija trdelnik, uspela!


Svi oko mene znaju koliko volim da putujem i koliko uživam u otkrivanju novih destinacija. Ranije sam imala običaj da čim se vratim sa mora, negde krajem jula, počnem planirati gde ću putovati za Novu godinu. Rano, ali nekako po meni na vreme, jer sam veoma nestrpljiva. Ove godine je to izostalo, što zbog mojih obaveza, što zbog nečijeg posla. Ranije, dok smo još uvek studirali, sve je bilo mnogo lakše. Mogli smo da skitamo kad god smo to hteli. Ne kažem da sada ne možemo, ali tada za nas nisu postojali radni dani u pravom smislu.

Pre par godina, na moj rođendan, krenuli smo u Prag. Naše prvo zajedničko putovanje. O koliko smo samo bili srećni. Uživali smo u šetnji praškim ulicama koje su u najvećoj meri popločane kaldrmom. Bilo je hladno, ali mi na to nismo obraćali pažnju. B i meni je bilo najviše bitno da što više mesta obiđemo i vidimo. Doček na Karlovom mostu bio je nezaboravan. Vatromet u ponoć fascinantan. Karlove Vari su učinile da se osećam kao da sam u nekom filmu. Kasnije sam došla do zaključka da je tome u najvećoj meri doprineo film Last Holiday  koji sam ranije gledala. Ono što je obeležilo ovo putovanje jeste trdelnik. Do tad, nisam znala da tako nešto postoji. Miris cimeta  koji se širio praškim ulicama mamio je da saznam o čemu je reč. Neobičnog izgleda, ali i načina pripreme, trdelnik je vapio da bude proban. Od tog trena sam opčinjena njime.






I dalje žalimo što nismo kupili za suvenir repliku astronomskog časovnika, ali bar više ne žalimo što ne možemo kad god poželimo da uživamo u trdelniku. Pre dva dana sam ga konačno napravila. Imala sam pokušaje i unazad godinu-dve, ali nisam bila zadovoljna krajnjim rezultatom jer nisam imala adekvatan kalup. Ovaj put sam se konačno bolje opremila i trdelnik je bio savršen. Skoro da i nije bilo razlike od onog iz Praga, ako zanemarimo to da sam ga ja pravila u manjoj veličini. Iz tog razloga sam ovaj moj nazvala mini trdelnik.



Trdelnik

Potrebno:
750 gr brašna
100 gr maslaca
30 gr kvasca
250 ml mleka
2 jaja
4 kašike šećera

šećer i cimet za posipanje

- U veću činiju dodajte brašno, kvasac, otopljen maslaca i umućena jaja.
- Mleko sa šećerom stavite da se ugreje.
- Sjedinite sve tako što ćete dobro umesiti testo.
- Kada je testo dobro zamešeno podelite ga na loptice.
- Svaku lopticu  razvaljajte u dugačak štap.
- Štapići treba da budu prečnika oko 1-2 cm, dužina zavisi od toga koliku veličinu trdelnika želite, okvirno oko 1 m.
- Svaku modlu/kalup premažite uljem pa tek nakon toga namotavajte testo.
- Kada ste namotali testo razvaljajte ga  kako bi se slepilo.
- Premežite testo uljem pa ga pospite šećerom i cimetom.
- Peče se iznad žara ili u rerni sa neprestanim okretanjem.
- Gotovo je kad trdelnik dobije zlatnu boju.

* ovde možete pogledati video o pripremi kako bi vam bilo još lakše.



I da, ne zaboravite da javite Vaše utiske !

2 comments:

  1. i moje i njegovo prvo zajedničko putovanje je bilo u Prag :) I obožavam ovo tjesto, zapravo sva tjesta koja imaju cimeta u sebi! Odlično izgleda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onda se u potpunosti razumemo ;)

      Delete