Jan 8, 2014

Kako ja zamišljam čoko plazmu?

Prelep dan. Sunčano i neobično toplo za ovo doba godine. Vreme idealno za šetnju ili za opuštanje u svom dvorištu. Odlučila sam se za ovu drugu varijantu. Uzela sam Ćofija i izašla van. Njemu se vreme naravno dopalo, pa je poželeo da ga iskoristi na najbolji način, pentrajući se po drveću i trčeći do iznemoglosti. Posmatrala sam ga i uživala u njegovoj igri. Toliko je bio srećan. Uzela sam prskalicu i zapalila je, pa još jednu i još jednu. Iskre su pucketale i činile da se osećam posebno. Praznici su nam stigli, pomislila sam. 




Ćofi se konačno umorio. Smestio se na njegovu omiljenu osmatračnicu kako bi se sunčao i odmarao. Ni sekund nisam oklevala, pridružila sam mu se. Sela sam kraj njega, mljackala čoko-plazma torticu i jednostavo uživala u suncu. To mi je bilo preko potrebno. To su oni trenuci u kojima potpuno zaboravite na sve. Eh, kada bi ih samo bilo više!


A Vi, ako se još uvek niste zasitili slatkiša nakon prethodnih praznika, evo jednog veoma slatkog recepta.



Torta čoko-plazma


Potrebno Vam je:
8 jaja
250 gr prah šećera
125 gr margarina
200 gr šlag kreme (može i slatka pavlaka)
150 gr mlevene plazme
300 gr čokolade

Kore:
- Polovinu od potrebne količine margarina (oko 60gr) penasto umutiti sa 125gr prah šećera.
- Dodati 4 žumanca i mutiti dok se sve dobro ne sjedini.
- Kada je dobro umućeno dodati 75 gr mlevene plazme, 150gr rastopljene čokolade i promešati.
- Čvrsto umutiti 4 belanca i postepeno dodavati smesi uz lagano ručno mešanje.
- Pleh* obložiti papirom za pečenje i dodati 1/3 smese. (ili po 5 kašika za svaku koru)
- Peći 15 min na 150-180 stepeni.
- Ispeći 3 kore.

Fil:
- Ponoviti prethodni postupak, ali bez pečenja. **
- Umutit šlag.

Redosled filovanja:
- kora, fil, šlag, kora, fil, šlag, kora, fil, šlag,

Naravno, tortu možete ukrasiti kako god Vi želite, ali ja vam predlažem da svako parče pre posluženja pospete kakaom.


* količina odgovara okruglom plehu prečnika 26 cm.
** smesa za kore i fil je ista. 


A tu je i moj mali pomoćnik koji sve pažljivo posmatra i čeka priliku kako bi umazao šapice, iako zna da je to no-no.



Srećni Vam praznici!

No comments:

Post a Comment